dinsdag 23 juli 2013

Dag 16: Busch gardens

Dag allemaal!

De wekker ging vroeg vanmorgen, want vandaag gingen we naar Busch gardens! Het is ongeveer een uur rijden dus we gaan om kwart voor acht ontbijten en zitten om kwart over acht in de auto, het park opent om half tien. We kunnen het makkelijk vinden en om kwart over negen rijden we, nadat we $15 hebben betaald, de parkeerplaats op. Daarna worden we met een karretje naar de ingang gebracht, die een stuk verderop is.




De zon schijnt al volop dus we verwachten een flink hete dag. In de auto hebben we besloten dat we drie quick que kaarten kopen voor Jeroen, Ruben en mij. Hiermee mag je door een verkorte rij de attracties in. Er zijn veel achtbanen in Busch gardens, waar de wachttijden flink op kunnen lopen, en omdat mama ook elke keer een eeuw op ons moet wachten hebben we hier maar voor gekozen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Wij vonden het echt de moeite waard! Wanneer er ergens 70 minuten wachttijd stond waren wij vaak binnen nog geen 5 tot 10 minuten aan de beurt. Echt heerlijk, want je kunt hier nergens binnen wachten (met airco) en we konden lekker snel door het park heen.
















We hebben eigenlijk alleen de achtbanen gedaan, want daar kwamen we voor. Van alle achtbanen zijn op youtube trouwens hele gave filmpjes te vinden, voor de liefhebbers! We zijn begonnen met de Cheeta hunt, de nieuwste en populairste achtbaan. Daarna door naar de houten achtbaan, Gwazi, vervolgens Sheikra, daarna in de river rapids, en als laatst Kumba voordat we gaan lunchen. Na de lunch gaan we nog een tweede keer in Cheeta hunt, en we gaan in Montu. Daarna willen we graag nog in Scorpion, maar het begint net te regenen en doordat er onweer in de lucht is is de achtbaan gesloten. Het gaat inmiddels harder en harder regenen en het begint flink te onweren. We gaan schuilen in een spelletjeshal, en als we daar al een half uur staan en het eigenlijk wel zat zijn lopen we maar door de regen naar de auto. Helemaal doorweekt natuurlijk, maar het blijft nog een tijd regenen en om daar nou uren te blijven schuilen haha.







We vonden Busch gardens echt heel leuk, en je kunt ook heel veel kanten op als je niet zo van achtbanen houdt. Maar de achtbanen zijn door ons helemaal goedgekeurd en toch echt wel een van de leuksten die we ooit hebben gedaan!

Rond half vijf zijn we weer in de villa waar we even lekker uitpuffen. Mama en ik gaan boodschappen doen, we eten in de villa, ik maak pasta. Omdat we moe zijn van vandaag en morgen naar Magic Kingdom gaan blijven we vanavond in de villa.




Morgen op tijd eruit, zodat we er voor de opening zijn. We hebben er weer zin in!! Magic kingdom blijft toch een heeeel leuk park. En we kijken natuurlijk ook uit naar het vuurwerk 's avonds!

Tot de volgende keer!

4 opmerkingen:

  1. Wat een waaghalzen in al die achtbanen brrr! Ik word al beroerd als ik naar je foto's kijk! Maar als je zoals jullie het niet eng vinden, is het natuurlijk geweldig daar! Was weer leuk om te lezen ik volg je iedere dag , je schrijft leuk Laura!Verder nog veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De "thrill rides" zijn niet mis in BG, dus voor de liefhebber, dikke pret!
    Lots of Fun in MK morgen!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave dag met dal die achtbanen! Inderdaad goed plan geweest die quick que kaartjes dus, ik heb op verschillende blogs gelezen dat de men achtbanen over moest slaan ivm de enorme wachtrijen.
    Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo!!

    Ik en mijn vriend gaan in September 2014 naar Orlando en verder maar ik vroeg me af wat je ongeveer kwijt bent voor een hele week? we hebben de auto al gehuurd en het hotel ook maar ik voreg me af wat je kwijt bent aan een week verblijf in Orlando en hoe goedkoop zijn die shoopingmalls, kun je wat voorbeelden geven. Je mag me mailen op Judith-post@hotmail.com. is misschien wat fijner voor de privacy. Ik ben nog nooit in Amerika geweest en prober echt een beetj ein te schatten wat we ongeveer kwijt zijn. We hebben gebudgeteerd op het verblijf enz maar in het zakgeld wil ik dit absoluut niet. Ik hoop iets van je te horen, dankjewel! Je blogs zijn heel erg leuk heb ze allemaal doorgelezen!!

    BeantwoordenVerwijderen