woensdag 6 juli 2011

Even wat inhoudelijke informatie over de reis.

De tijd gaat zo ontzettend snel, nog maar negen dagen en we zijn in Florida! Ik moet zelf nog anderhalve dag werken, mijn moeder nog vier dagen en mijn broertje en vriend nog twee dagen. Eergisteren hebben we ook de stoelen en het entertainmentprogramma voor de vlucht terug gereserveerd. De stoelen voor de vlucht terug (comfort class) gingen vrij hard, dus we hebben nog net aan vier stoelen weten te bemachtigen die niet boven de vleugel zitten.

Omdat we 8 jaar geleden voor het laatst in Florida waren en toen door de rondreis van hotel naar hotel zijn gegaan, hebben we ons van tevoren verdiept in de verschillende verblijfplaatsen in en rondom Kissimmee. Via een collega van mijn moeder kregen we de tip eens bij het Caribe Cove Resort te kijken. Hij heeft daar vorig jaar een appartement gehuurd en was hier zeer tevreden over. Lekker groot, ieder zijn eigen plekje en het ziet er netjes uit. We waren meteen om en hebben hetzelfde appartement gehuurd als de collega van mijn moeder.

Het appartement is bijna nog groter en luxer dan ons eigen huis, ik weet zeker dat we hier de drie weken wel overleven! Hier volgen wat foto's van het appartement:








Het appartementencomplex ligt heel centraal, zoals je kunt zien op de volgende foto:
Het ligt lekker dichtbij de parken van Disney, maar ook bij de supermarkten en verschillende restaurants. Over afstanden hebben we dus niks te klagen!


Vandaag gaat mijn moeder de reisbescheiden ophalen bij een vriendin die alles voor ons heeft geboekt. We hebben een auto gehuurd bij Alamo, als ik me niet vergis een fullsize. Mijn moeder is wel een béétje nerveus voor de auto, ze rijdt hier in een Toyota Yaris, en de auto's daar zijn toch een stuk groter! Maarja, alles is er groter; grotere wegen, grotere parkeerplekken, etc. Dus wat dat betreft moet het geen probleem zijn. Ze heeft ook nog nooit in een automaat gereden, dus hopelijk kan ze haar linkervoet bij de pedalen weg houden :-p

Op dit moment is mijn vriend druk bezig met het zoeken en uitprinten van coupons. We hebben deze week een hele fijne site gevonden met véél coupons van supermarkten en winkels: http://www.couponcabin.com/
Als je bij 'coupon types' kiest voor 'printable coupons' krijg je alle coupons te zien die je kunt uitprinten en kunt meenemen naar de supermarkt of winkel. Zelf heb ik al een hele tijd een bestandje met allerlei adressen, dus dat is al klaar. Eigenlijk hebben we alles al heel goed op orde!

Over de reis zelf; we zijn dus drie weken in Florida, en we hebben de volgende uitjes op de planning staan:
- Disney world (een kaart voor 7 dagen parken en 7 dagen waterparken/disney quest, deze kaart moet binnen 14 dagen gebruikt worden).
- Seaworld (kaarten besteld via een Duitse site, ik ben de naam even kwijt).
- Kennedy Space Center (kaarten ook besteld via dezelfde Duitse site).
- Universal studio's (kaarten voor 14 dagen onbeperkt, besteld via dezelfde Duitse site).
- Little toot (moeten we nog reserveren), dit doen we in combinatie met een dag Clearwater beach.
- En uiteraard: shoppen! Dit mag niet ontbreken natuurlijk!

Verder zien we wel wat er op ons pad komt. Zoals jullie kunnen zien willen en gaan we een heleboel doen, maar we doen alles lekker op ons eigen tempo. We hebben wel een globale planning gemaakt, maar dit zou ook zomaar eens helemaal kunnen veranderen als we daar zijn.

Volgende week donderdag zal ik de laatste blog vanuit Nederland plaatsen om jullie nog even op de hoogte te houden van onze voorbereidingen!


4 opmerkingen:

  1. Oh wat ziet dat er goed uit. Leuk appartement en voor 3 weken is het wel lekker om je eigen keukentje te hebben en zo. Leuke dingen gaan jullie doen hoor. Ben heel benieuwd naar jullie blog.

    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is goed geregeld allemaal, heerlijk om je zo op een reis te kunnen voorbereiden.
    Alvast een voorspoedige reis en heel veel plezier met z'n allen.
    Groetjes
    anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er goed uit! Alvast een heel goede reis en veel plezier In Florida.
    Wij vertrekken volgende week en zitten dan tot 5 augustus in Davenport.
    Ik zag al aardig wat overeenkomsten in de planning, misschien komen we jullie wel tegen :-)
    Groet Christa
    (Ook wij zijn te volgen via een Blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, Caribe Cove. Wij zijn daar vorig jaar, na annulering van de terugvlucht, ook 3 dagen geweest. Super complex!!
    Geniet van jullie vakantie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen