donderdag 2 juni 2016

Dag 7: Aquatica, Outback steakhouse & midgetgolf

Dag allemaal!

Na een goede nacht slaap (niet dus, niemand had lekker geslapen, hing het in de lucht?) staan we alle drie op tijd op. Vandaag gaan we naar Aquatica, een waterpark van Seaworld. Voorheen gingen we altijd naar de waterparken van Disney, Blizzard beach en Typhoon Lagoon. Dit keer even wat anders. Ik kreeg al een reactie op de blog van gisteren dat dit een erg leuk waterpark schijnt te zijn, dus ik had goede hoop! Na een goed ontbijt stappen we om 8:15 in de auto. Alles gaat dit keer voorspoediger dan eergisteren en nadat we op de eerste rij hebben kunnen parkeren lopen we rond 8:45 het park in. We doen alle spullen in een kluisje en wachten tot we het nep strandje op mogen om de rest van de spullen bij een bedje neer te kunnen zetten. Nadat we dit gedaan hebben halen we onze bandjes op, waarmee we de hele dag onbeperkt kunnen eten en drinken.



Ik kan dit waterpark in een woord omschrijven: geweldig! De waterparken van Disney zijn prachtig en vooral heel mooi om te zien met een paar leuke glijbanen, maar dit waterpark is echt heel gaaf. Veel glijbanen die ook allemaal heel leuk (en vooral lekker snel) zijn. In een reactie op de blog gaf iemand aan dat ik echt de glijbaan 'ihu' moest proberen. Ik had deze vanmorgen voor we weg gingen even snel opgezocht en gelijk al besloten daar absoluut NIET in te gaan. Zoals ik al in een eerdere blog zei, ik ben gek op achtbanen, het kan me allemaal niet hard genoeg en vaak genoeg over de kop gaan. Er zijn maar een aantal dingen die ik echt vind/waar ik niet van hou. En een ding is: glijbanen die RECHT naar beneden gaan. In een van de Disney waterparken is er een, waar ik nog nooit ben in geweest, en deze in Aquatica zag er echt nog veeel enger uit. Klik even op de volgende link om te zien hoe deze glijbaan in elkaar zit en dan begrijp je me wel:
https://m.youtube.com/watch?v=81WpmflN-D0

Voel je hem al aankomen? Of verwachten jullie juist dat ik er niet in ben geweest haha! Ik heb er geen bewijs van, maar ik ben er ECHT in geweest! De eerste ronde is alleen Jeroen geweest, zodat ik even kon horen hoe het was. Intussen heb ik heel veel mensen naar beneden zien komen en iedereen kwam er lachend uit: mannen, vrouwen, kinderen, jong en oud. Dus ik heb mezelf zo'n 130 treden en 8 verdiepingen (zoiets had ik gelezen) op gesleept. Hart in m'n keel en wiebelende benen. En dan moet je in een soort capsule staan, met je benen over elkaar heen en je armen gekruisd voor je borst. De capsule gaat dicht (help, claustrofobie) en het geluid van een snelle hartslag komt uit de speakers. Tegenover je zie je nog twee mensen in andere capsules staan die doodsangsten uit staan en dan zie je ook nog de mensen in de rij die doodsangsten uitstaan. Je kunt niet meer terug en het ding begint af te tellen vanaf 3. Na 1 zakt dus letterlijk de grond onder je voeten vandaan en val je recht naar beneden. Wat een adrenaline! Als ik beneden ben zit mijn broekje ergens waar je hem niet wil hebben en ik kan amper opstaan, zo bizar vond ik dit haha! En ZO eng. Maar ook ZO gaaf, ik ben blij dat ik er in ben geweest want hij was echt de moeite waard.



We zijn in bijna elke glijbaan geweest en waren ook groot fan van de Rapid River, een niet zo 'lazy river' waar je met een zwemvest in gaat en door de sterke stroming rond gedreven wordt. Ik geloof dat we zo'n 10 rondjes gedaan hebben. En tussendoor hebben we natuurlijk goed gebruik gemaakt van het onbeperkt eten en drinken. Rond drie uur hebben we het wel gehad en gaan we terug naar de villa. Daar duiken we eigenlijk gelijk weer het zwembad in want het is echt heel heet vandaag.



Daarna hebben we bij Outback Steakhouse gegeten, voorheen groot favoriet, nu viel het tegen. Helaas hebben we dit de laatste tijd vaker gehoord en op blogs gelezen, dus het ligt niet aan ons. Het eten was prima, maar niet wat we gewend zijn.




Iets anders wat we heel graag doen als we hier zijn, is midgetgolfen. Lekker 's avonds na het eten als we niet goed weten wat we moeten doen, gaan we hier heen. En altijd naar dezelfde haha! Vandaag de eerste 18 holes gedaan en de volgende 18 doen we volgende week. Dit keer heb ik gewonnen, maar dat zal ik maar niet te hard roepen want je weet nooit of het ongeluk brengt voor de volgende keer!







Morgen weer een rustigere dag, we gaan naar de andere outlet om te winkelen en verder zien we het wel, we hebben nog geen concrete plannen dus voor morgen een verrassing als jullie de blog lezen.

Tot morgen maar weer!

P.S. Voor de mensen die elke keer zulke leuke en lieve reactie achter laten: heel erg bedankt, super leuk om dit elke keer te lezen!

3 opmerkingen:

  1. Ik heb je blog gevonden en ik moet zeggen een genot om te lezen.Wat hebben jullie een heerlijke vakantie en dat shoppen wow!
    Wij zijn net 3 weken terug van Florida en hebben het even gehad maar als ik je blog zo lees denk ik hmmm, Wahahah.Wens jullie nog heel veel plezier met wat jullie ook gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer heerlijk mee gelezen!! Jullie hebben het wel erg leuk zeg! Ik kan niet wachten om in december weer richting Florida te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben helemaal niet van de glijbanen dus dubbel petje af dat jij toch in de rechte bent gegaan! Jammer dat outback tegenviel, is bij ons altijd favoriet dus als het zo minder wordt moeten wij ook op zoek naar een andere favoriet. ENJOY

    BeantwoordenVerwijderen