zaterdag 28 mei 2016

Dag 2: ontbijt bij Denny's, boodschappen, zwemmen en Chili's!

Dag allemaal!

Onze eerste volle dag vandaag. Een dag waarop de jetlag is begonnen en we alle drie dus al rond 5:00 uur 's ochtends wakker waren haha! Om 6:00 uur zat ik de blog van de reisdag te maken omdat ik dat de avond daarvoor echt niet meer redde. Gelukkig zijn we alle drie niet echt moe en we beginnen met veel zin aan onze eerste dag. Na een nacht slapen en bijkomen van de reisdag zien we de wereld ook weer wat rooskleuriger, want laten we eerlijk zijn, we waren echt niet meer te genieten toen we gisteravond aan kwamen. Het voelt nu alsof we thuis zijn gekomen, we zijn gek op deze plek. De vakantie kan nu echt gaan beginnen! We worden deze ochtend gelijk weer begroet door een eekhoorn, en door de dag heen zien we ook nog een aantal konijnen in het gras rondlopen, zo leuk om dat vanuit de villa te zien!

Volgens traditie beginnen we onze eerste dag met een ontbijt bij Denny's. Hier hebben we ons al maanden op verheugd en zelfs het menu was van tevoren al helemaal bekeken, eigenlijk hoefden we het menu niet eens meer te zien daar, erg he?! We kiezen alle drie ook eigenlijk altijd hetzelfde. Het was echt weer heerlijk om daar te eten, we hadden ook erg trek gekregen na al het reizen dus dit ontbijt ging er goed in!

Daarna zijn we naar Walmart en Publix gegaan om boodschappen te doen, zodat we de koelkast en keukenkasten kunnen vullen. Favorieten zijn: Mountain Dew, Corona's, eiersalade, toast en (water)meloen. Het blijft fascinerend om in de supermarkten hier rond te lopen. Alles is groot, groter, grootst en van alles kun je uit twintig soorten kiezen. Toch merken we dat we sneller door de supermarkten gaan dan voorheen, we zijn gewoon verwend en vinden het bijna 'normaal' dat de supermarkten zo zijn.

Omdat dit de eerste dag is en we best een jetlag hebben, blijven we 's middags bij de villa. We moeten natuurlijk wel genieten van het prachtige zwembad en het heerlijk warme weer. We hebben de grootste lol in het zwembad met een opblaas orka die er nog lag en de 'noodles'. We zonnen, zwemmen, lezen en eten (en dit rijtje herhaalt zich een aantal keren),

Eind van de middag gaan we allemaal in onze eigen badkamer douchen (wat een luxe) en maken we ons klaar voor het avondeten. We gaan deze eerste avond bij Chili's eten, hier hebben we in 2013 voor het eerst gegeten en dat was een groot succes, dus gaan we de vakantie hier starten! Ik gok dat er deze vakantie weinig tot niet in de villa gegeten gaat worden, ook al nemen we dat onszelf wel altijd voor. Er zijn hier gewoon zoveel lekkere restaurants dat het er vaak niet eens van komt om in de villa te eten. Plus, wie heeft er nou zin om uitgebreid te gaan staan koken? Ik ben gek op koken, maar nu even niet, haha! Chili's stelt ons niet teleur en we genieten. Jeroen van een steak en mama en ik van spareribs. We sluiten af met een desert en zitten daarna propvol.

We rijden nog even door naar de Dollar Tree en Target. We kijken rond maar kopen nog niks. Dat is de nieuwe tactiek, eerst vooronderzoek doen en later in de vakantie alles kopen. Voor mij erg moeilijk, ik loop inmiddels met mijn handen op mijn rug door de paden met make-up, zo moeilijk om nog niks te kopen..
In de winkels slaat de jetlag weer goed toe, het lichtje gaat langzaam aan uit en rond half 9 stappen we weer in de auto richting de villa. Ik begin daar gelijk met de blog, Jeroen pakt de tablet erbij en mama verdwijnt al snel naar haar slaapkamer, die zag er ook uit alsof ze elk moment kon omvallen haha!

Voor morgen staat er nog weinig op het programma. Het is overal erg druk dit weekend omdat het maandag Memorial Day is dus we willen dat toch een klein beetje vermijden. Maar we willen in ieder geval 's morgens even naar Disney Springs (downtown Disney) om alvast wat sfeer te proeven.

Voor iedereen een fijne dag en tot morgen maar weer!

1. Wat een luxe in het vliegtuig, zoveel extra plekken beschikbaar, tuurlijk is de reis vermoeiend maar nu begint het genieten van die mooie plek en ik geniet mee via het blog. Chili's ziet er goed uit, toch ook deze vakantie een keer doen. succes met de nieuwe tactiek, ben benieuwd hoe lang je dat volhoudt :)ENJOY!!