zondag 12 juni 2016

Dag 15: Terugreis!

Dag allemaal!

Vandaag dan echt de laatste blog. Ik had hem gisteren willen schrijven, maar we waren zo moe dat het er niet meer van gekomen is. Dus dan maar vandaag! Overigens ook de eerste keer dat het me is gelukt de blog helemaal af te maken, de vorige twee keren ben ik vergeten de laatste dag te plaatsen.

Op vrijdag zijn we vroeg opgestaan, zo rond 6:30 uur. We hebben afgesproken om rond 7:30 uur richting Tampa te gaan rijden. Dat is ongeveer een uur en een kwartier, maar omdat het een doordeweekse dag is en we in de spits rijden houden we er rekening mee dat we wellicht in de file terecht komen. We pakken de laatste spullen in en wegen de koffers, die ineens te zwaar zijn?! En dus gaan er wat dingen in en uit de koffer en heen en weer tussen de koffers. Mama en ik zitten qua gewicht op het randje, maar we hebben geen keuze dus we gooien ze snel in de auto en zien wel weer verder als we gaan inchecken op het vliegveld.

We kunnen overal zo doorrijden en zijn om 8:50 uur op Tampa Airport. Hier gaat alles gesmeerd, we geven de auto af en lopen regelrecht de terminal in waar United ook gelijk links is. Binnen 3 minuten zijn we ingecheckt (koffers waren gelukkig niet te zwaar) en kunnen we al met de shuttle richting de gates. We hebben nog best wat tijd over en gaan wat eten en drinken. Het voordeel van Tampa Airport is dat de tickets goedkoper waren en ook de autohuur, maar hou er rekening mee dat er niks te beleven is ;-) Gelukkig zijn er voldoende plekken om de elektronica opgeladen te houden en vermaken we ons daar mee.



De vlucht van Tampa naar Washington verloopt prima, we vertrekken iets later dan de bedoeling maar we hebben alle tijd om over te stappen dus dat maakt voor ons niks uit. We krijgen een snack en wat drinken en binnen een krappe twee uur landen we al weer. Ook op Washington valt er weinig te beleven, je kunt er vooral veel eten overal! We hoeven de koffers ook niet opnieuw in te checken dus zodra we uit het vliegtuig zijn kunnen we ons gang gaan. We halen weer wat eten en drinken en ploffen op stoelen dicht bij een oplaadpunt (duh).



De vlucht gaat om 17:25 en om 16:40 beginnen we met boarden. Ik had gezien dat het nog flink wat economy plus stoelen over waren en doe nog een poging bij de gate, maar tevergeefs. Voor 'maar' 146 dollar per persoon mocht het wel ;-) Doei! Deze vlucht duurt als het goed is ongeveer 7,5 uur, een stuk beter dan onze vlucht heen die 10,5 uur duurde. Helaas gaan we met een verouderd toestel van United en hebben we schermpjes zo groot (of klein) als je telefoon en we hebben geen entertainment. Ik had dit van tevoren al gezien en ook gezien dat er wifi zou zijn en je de United app kunt downloaden op je tablet/telefoon en dan via de app films kunt kijken in het vliegtuig. Helaas deed de app het alleen bij mij dus niet iedereen had hier wat aan.



We krijgen tijdens de vlucht een snack, diner en ontbijt en voldoende drinken. Het was een nachtvlucht dus de lichten zijn uit en vooral mama en Jeroen is het gelukt om nog wat te slapen. Ik ben daar altijd wat minder goed in en kijk twee films. Eerder dan verwacht, nog voor 7:00 uur 's ochtends, landen we op Schiphol. Alles gaat mega snel en om 7:30 uur staan we al buiten. Hier halen Ruben en Willy ons op waarna we thuis snel ons bed in duiken. 's Avonds hebben mama en ik een feest van een collega dus we willen toch graag wat slapen.




En nu maar hopen dat de jetlag mee zal vallen!

Tsja, dan zit de reis er helaas al weer op.. We hadden echt nog wel wat langer willen blijven! Maar we hebben het super gehad en kunnen weer terugkijken en denken aan een hele leuke vakantie. Het was weer een feest om de blog te schrijven en bedankt dat jullie hem allemaal gelezen hebben en ook heel erg bedankt voor alle leuke reacties elke dag, dat maakt het zo leuk!

Hopelijk tot een volgende keer!

6 opmerkingen:

  1. De terugreis liep gesmeerd (ook zonder economy plus :)) Bedankt voor het bloggen en het mee laten genieten, ik hoop dat jullie niet al te veel last hebben met wennen. Tot blogs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom thuis, dat ging allemaal voorspoedig. Hopelijk niet teveel last van jetlag. En ja, als je dan 's avonds een feest hebt zou ik ook even gaan slapen haha. Probeer zelf altijd wakker te blijven tot 's avonds, maar heb dan ook geen feest ;-) Bedankt voor de blog, ik vond het erg leuk om mee te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom thuis, ja zeker jullie hebben een geweldige vakantie gehad nog even heerlijk na genieten.Heerlijk ook zo'n voorspoedige reis.Nu gaat het gewone leventje beginnen, maar kunnen heerlijk terug kijken op deze zo leuke vakantie.
    Fijn dat ik heb mee mogen lezen en heb ervan genoten, weet hoeveel werk het is om een blog te maken.Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat de reis er weeR opzit. Bedankt voor je blog. Ik heb ervan genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dank jullie wel. Ik volg Orlando fans met plezier en zie heel vaak allerlei (leuke) andere activiteiten voorbijkomen. Maar voor mij is winkelen en de prachtige parken bezoeken de kern van een bezoek aan Orlando. Dus alle foto's en details van jullie: smullen :) dank je wel voor de moeite en tot een volgende reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk stuk! Ik ben ook eens in Amerika geweest, namelijk in Detroit. Ik moet zeggen dat ik daar helaas niet een auto heb kunnen huren waar ik weinig voor het moeten betalen. Achja. Het enige min puntje van onze reis moet ik er overigens wel bij zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen